Jump to content Jump to search

Benjamin Schröder, MSc

Doctoral Researcher
Benjamin Schröder MSc
Düsseldorf Institute for Competition Economics (DICE)
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Universitätsstr. 1
40225 Düsseldorf
Building: 24.31
Floor/room: 01.04
+49 211 81 10967
Send Email
10/2018 - 11/2021M.Sc. Economics, Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf
10/2014 - 11/2018B.Sc. Economics, Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf
since 10/2021Doctoral Researcher, Düsseldorf Institute for Competition Economics, Heinrich-Heine University Düsseldorf
05/2019 - 09/2021Research Assistant (WHB), Düsseldorf Institute for Competition Economics, Heinrich-Heine University Düsseldorf
  • Haucap, Justus/Schröder, Benjamin A. (2020): Beschränkungen von Multi-Homing und Market Tipping: Wettbewerbsökonomische Erwägungen und die Fälle CTS Eventim, Google AdWords und Google AdSense als praktische Beispiele, in: Klose, Tobias/Klusmann, Martin/Thomas, Stefan (Publ.), Das Unternehmen in der Wettbewerbsordnung: Festschrift für Gerhard Wiedemann zum 70. Geburtstag, München, pp. 335-360
  • Fritz, Daniel/Schröder, Benjamin/Wey, Christian (2022): Creating the single market: The AB InBev case in perspective, Concurrences 2022 (4), pp. 36-42
  • The Willingness to Sell Social Media Data from Multiple Social Networks (joint with Hendrik Döpper, Jannika Schad and Olaf Stypa)
  • Competition Economics
  • Applied Microeconomics
  • Platform Economics
Responsible for the content: DICE : Contact by e-mail