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Benjamin Schröder, MSc

Doctoral Researcher


Düsseldorf Institute for Competition Economics (DICE)
Heinrich Heine University Düsseldorf
Universitätsstr. 1
40225 Düsseldorf
Germany

Building 24.31, Room 01.04

email
tel.: +49 211 81 10967

Educational Background  
10/2018 - 11/2021 M.Sc. Economics, Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf
10/2014 - 11/2018 B.Sc. Economics, Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf
Positions  
since 10/2021 Doctoral Researcher, Düsseldorf Institute for Competition Economics, Heinrich-Heine University Düsseldorf
05/2019 - 09/2021 Research Assistant (WHB), Düsseldorf Institute for Competition Economics, Heinrich-Heine University Düsseldorf
Publications
  • Haucap, Justus/Schröder, Benjamin A. (2020): Beschränkungen von Multi-Homing und Market Tipping: Wettbewerbsökonomische Erwägungen und die Fälle CTS Eventim, Google AdWords und Google AdSense als praktische Beispiele, in: Klose, Tobias/Klusmann, Martin/Thomas, Stefan (Publ.), Das Unternehmen in der Wettbewerbsordnung: Festschrift für Gerhard Wiedemann zum 70. Geburtstag, München, pp. 335-360
  • Fritz, Daniel/Schröder, Benjamin/Wey, Christian (2022): Creating the single market: The AB InBev case in perspective, Concurrences 2022 (4), pp. 36-42
Recent Research
  • The Willingness to Sell Social Media Data from Multiple Social Networks (joint with Hendrik Döpper, Jannika Schad and Olaf Stypa)
Teaching and Research Interests
  • Competition Economics
  • Applied Microeconomics
  • Platform Economics
Responsible for the content: DICE : Contact by e-mail